
Website testen:
Stap 2: test pagina’s op inhoud en vorm
De communicatie en het rendement verbetert aan de hand van de meest waardevolle feedback: die van uw bezoekers.
De voordelen van website testen

Verbeter landingspagina’s
Met betere landingspagina’s zal de gebruiker zich beter geholpen en geïnformeerd voelen. De user experience (UX) wordt verbeterd, dit zorgt voor meer rendement!

Verbeter de route van bezoek naar conversie
Door cruciale pagina’s in het conversieproces te testen zullen gebruikers aangeven wat voor hun werkt. Door de beste pagina’s door te voeren bij bijvoorbeeld afreken-, winkelmandje- en inschrijfpagina’s zullen toekomstige gebruikers eerder overgaan tot een conversie!

Feedback van uw bezoekers
Hoe beter u bezoekers en klanten leert begrijpen hoe beter de user experience voor uw bezoekers wordt. Wanneer u als gebruiker snel en goed antwoord krijgt op uw vraag gaat u eerder over tot conversie. Zo zullen gebruikers op uw website die eerder de informatie vinden waar zij naar op zoek zijn eerder overgaan tot conversie!
Aanpak
1. Pagina A bespreken
Pagina A is de huidige pagina. Van deze pagina wordt de Google Analytics data besproken met een web analist en de ontwerper. De bespreking resulteert in wat we gaan testen en wat de doelstellingen zijn.
2. Pagina B ontwerpen
Pagina B is de variant die we testen tegen pagina A, dit kunnen ook meerdere pagina’s en varianten zijn. De pagina wordt in het CMS gebouwd en de web analist zorgt ervoor dat de test goed ingericht wordt. We kunnen nu van start.
3. Testen & analyseren
De test loopt nu. Wanneer significantie is bereikt zal de test stopgezet worden en de resultaten geanalyseerd worden. Na deze bespreking zal de winnaar doorgevoerd worden. Bij de volgende test nemen we de opgedane inzichten van deze test mee!