Builder

Builder 3D Printers | SEO | Toppositie in Google

Begin februari 2013 kwamen de technische mannen van Code P West langs en gaven aan een 3d printer ontwikkeld te hebben. Ze hadden een website laten ontwikkelen alleen deze werd heel slecht gevonden in Google. Er waren maar enkele bezoekers per dag.

Vraag / doelstelling

De doelstelling was meer aandacht voor hun 3d printer en meer bezoekers naar de website zodat zij de Builder 3D printer eerder zouden gaan verkopen. Verder was het belangrijk dat het aantal ingevulde formulieren op de website verhoogd zou worden om zo meer contactmomenten voor de salesafdeling te genereren.

Oplossing

Gekozen is om de website te verbeteren en verschillende marketingkanalen in te zetten om meer bezoekers naar de website te krijgen.
Om bezoekers beter te voorzien van informatie zijn wij aan de slag gegaan met de indeling van de website. Focus was om de gebruiker meer uitleg te gaan geven over wat 3d printen precies inhoudt. 3dprinter4u.nl is van een puur en alleen een ecommerce website veranderd in een website die veelzijdige infomatie over 3d printen aanbiedt.
Om meer bezoekers te krijgen en de nieuwe indeling van de website te testen hebben we in de marketingmix Google Adwords search, Google Adwords display, Google Adwords remarketing en zoekmachine optimalisatie (SEO) ingezet.

Resultaat

  • > 2.500 extra gratis bezoekers per maand via Google
  • Op het zoekwoord 3D printer staan we in de top 3
  • Van enkele bezoekers per dag naar enkele honderden per dag
  • Aantal 3D printmiddag inschrijvingen is toegenomen
  • Het aantal reseller aanvragen is verhoogd
balloon_sea 2
Value-sea-rapport-large

Naam

Email*

Tel*

Andere cases

Parfum Lux
  • Remarketing en display adverteren
  • > 150 extra bestellingen per maand
  • Ecommerce doelstellingen altijd ruim gehaald
Lees aanpak
Skatestore
  • Google Analytics, SEO, Google Adwords en remarketing
  • Omzetstijging van > 100%
  • Meegenomen in online marketing proces
Lees aanpak
DLT
  • Meer bestellingen via concurrentie zoekwoorden binnen CPA.
  • Verdediging van eigen merknaamzoekwoorden in Google.
  • Bezoekers via remarketing informeren over acties.
Lees aanpak