
Zoekmachine adverteren: Bereik uw doelgroep in de Google zoekresultaten
Zoekmachine adverteren in het zoeknetwerk van Google is zeer geschikt voor het bereiken van uw doelgroep tijdens de interesse- en overwegingsfase. Wij zorgen voor een fantastische gebruikerservaring van zoekwoord naar advertentietekst en landingspagina. Door te meten met Google Analytics tonen we aan dat deze aanpak zorgt voor een hoog rendement!
Zoekmachine adverteren, de sterke en zwakke punten:

Bewustwording / branding (1/10)

Zoekmachine adverteren in het zoeknetwerk van Google Adwords is geen goede manier om veel mensen te bereiken die in de bewustwordingsfase zitten. Wanneer uw doelstelling meer branding is kunt u beter gebruik maken van Google Display advertising.

Interesse / kansen (3.5/10)

Het zoeknetwerk is uitermate geschikt om mensen in de interessefase te bereiken. Van een gebruiker die zoekt in Google op bijvoorbeeld: zonnepanelen of nieuwe televisie is heel duidelijk waar hij in geïnteresseerd is. Zorg voor een juiste advertentietekst en landingspagina en haal hem later terug wanneer hij in de overwegingsfase zit met remarketing!

Overweging / grote kansen (3.5/10)

Het zoeknetwerk is uitermate geschikt om mensen in de overwegingsfase te bereiken. Van een gebruiker die zoekt in Google op bijvoorbeeld: BYD zonnepanelen kopen of Samsung UE55F9000 Ultra HD 4K is heel duidelijk op welk specifiek product hij aan het oriënteren is. Zorg voor een juiste advertentietekst en landingspagina en haal hem later terug wanneer hij in de koopfase zit met remarketing!
Aanpak
1. Zoekwoordenanalyse & campagnestructuur
Tijdens het kennismakingsgesprek waarin uw doelstellingen, communicatie en doelgroep duidelijk zijn geworden gaan we aan de slag met een zoekwoordenanalyse. Met de zoekwoordenanalyse maken we een overzichtelijke campagnestructuur.
2. Targeting
Bij de targeting bepalen we de straal (geografisch), op welke apparaten en wanneer (tijden) u wilt adverteren. Wanneer blijkt dat een bepaalde regio, of een specifieke tijd op de dag uw bezoekers eerder geneigd zijn om over te gaan tot conversie nemen we dit mee in de Google Adwords targeting.
3. Advertentieteksten & landingspagina’s
Elke campagne krijgt zijn eigen advertentieteksten en landingspagina’s. Voor de gebruikersbeleving (UX) is het belangrijk dat we het zoekwoord opvolgen met een relevante advertentietekst en relevante landingspagina. Hoe beter we dit doen hoe meer kans op conversie!