
Google Shopping:
Bereik uw doelgroep
in de koopfase
Google Shopping is een advertentiekanaal voor webshops. De Shopping advertenties worden met een productfoto vertoond in het Google zoeknetwerk. De intentie van de bezoeker is vaak veel gerichter op een productfoto dan op een tekstadvertentie. Google Shopping heeft een beter rendement dan zoekmachine adverteren & versterkt tevens uw tekstadvertenties!
Google Shopping, de sterke en zwakke punten:

Overweging / grote kansen (4.0/10)

Google Shopping is uitermate geschikt om uw doelgroep in de overwegingsfase te bereiken. Van een gebruiker die zoekt in Google op bijvoorbeeld: Nike sb janoski max black of Samsung UE55F9000 Ultra HD 4K is heel duidelijk op welk specifieke product hij aan het oriënteren is. Zorg voor een goede shoppingfeed in combinatie met landingspagina en haal de bezoeker later terug wanneer die in de koopfase zit met remarketing!

Koop / Conversies (3.5/10)

Door Google Shopping in te zetten kunt u uw doelgroep bereiken in de koopfase. Deze gebruikers bereikt u in Google Shopping op het juiste moment omdat zij zoeken naar een specifiek product en klaar zijn om hun aankoop te gaan doen. Een goede shoppingfeed in combinatie met landingspagina zorgt voor de hoogste kans op een transactie!

Interesse / kansen (2/10)

Google Shopping is geschikt om uw doelgroep in de interessefase te bereiken. Van een gebruiker die zoekt in Google op bijvoorbeeld: Nike SB Janoski of Samsung televisie is duidelijk waar hij in geïnteresseerd is. Bij Google Shopping krijgt de gebruiker direct een productfoto te zien waardoor de kans groter is dat zijn verwachting op de landingspagina wordt waargemaakt. De beste beleving (UX) creeërt u door de juiste targeting, shopping feed en landingspagina’s.
Aanpak
1. Shopping campagnestructuur
Samen met u gaan we een lijst maken waarin de producten van de webshop in verschillende categorieën worden geplaatst. Producten die nu veel verkocht worden via de webshop krijgen een aparte lijst. We bespreken wat uw kosten per transactie (CPA) voor elke categorie of product is. Na dit gesprek maken we een Google Shopping campagnestructuur.
2. Shoppingfeed maken
Nadat er duidelijk is welke producten we gaan aanbieden in Google Shopping moet de shoppingfeed gemaakt worden. We kunnen handmatig een lijst inladen of via XML. Nadat alle velden besproken en gevuld zijn gaan we Google Shopping instellen.
3. Starten en optimaliseren
De Google Shopping campagnes zullen direct na livegang gemonitord worden. Na het monitoren worden er optimalisatie werkzaamheden uitgevoerd zodat het rendement van uw marketingbudget verhoogd wordt!