
Google display advertising: Bereik uw doelgroep met banners
Met Google display advertising creëert u bewustwording bij de doelgroep voor uw product of dienst. Het succes monitoren we door te kijken naar bereik en frequentie. Wij zorgen voor de juiste banners en landingspagina’s zodat de gebruikersbeleving boven verwachting is!
Google display Advertising, de sterke en zwakke punten:

Bewustwording / branding (7/10)

Adverteren met banners in het Google Display netwerk van Google Adwords is een goede manier om uw doelgroep in de bewustwordingsfase te bereiken. Mede doordat de advertenties van visuele aard zijn blijft de boodschap goed hangen. Dit is het kanaal voor branding!

Interesse / kansen (1.5/10)

Google Display Advertising is niet geschikt om uw doelgroep in de interessefase te bereiken. Zorg ervoor dat u via zoekmachine adverteren of via remarketing uw doelgroep in de interessefase bereikt!
Effectief display adverteren in 3 stappen
1 Display netwerk analyse
Met uw doelgroep, communicatie en branding doelstellingen in ons achterhoofd gaan we aan de slag met de display netwerk analyse. Met de display netwerk analyse maken we een overzichtelijke campagnestructuur.
2. Targeting
Bij de targeting bepalen we de straal (geografisch), op welke apparaten en wanneer (tijden) u wilt adverteren. Wanneer blijkt dat een bepaalde regio, of een specifieke tijd op de dag uw bezoekers eerder geneigd zijn om over te gaan tot conversie nemen we dit over in de Google Adwords targeting.
3. Banners & landingspagina’s
Elk bannerconcept krijgt zijn eigen landingspagina. Voor de gebruikersbeleving (UX) is het belangrijk dat we de banner opvolgen met een relevante landingspagina. Dit verhoogt de kans op een positief brandingsmoment!
Wat zijn de display advertising mogelijkheden?
Displayzoekwoorden plaatsingen; onderwerpen
Wanneer het displayzoekwoord voorkomt op de pagina dan willen we dat onze banner wordt vertoond. Bij plaatsingen geven we aan op welke websites of pagina’s we willen vertoond worden en bij onderwerpen geven we aan op wat voor soort websites we vertoond willen worden.
Interessecategorieën
Bij interessecategorieën targeten we een interesse. Bijvoorbeeld alle mensen die interesse hebben in games, onroerend goed of duurzame energie. Dit zijn de hoofdcategorieën hieronder zitten nog sub en sub-sub categorieën. Een voorbeeld hiervan is: computer-> videogames -> racegames. Wij gaan op zoek naar uw jackpotcategorie!
Geslacht / leeftijd
Wanneer uw doelgroep bestaat uit mannen tussen de 25 – 44 jaar kunnen we uw banners alleen laten zien aan hun. Zodoende zorgen we ervoor dat het concept, de banner en de landingspagina alleen vertoond worden aan mannen tussen de 25 en 44 jaar. Besteed uw marketingbudget exclusief aan uw demografische doelgroep!
Combinatie van vorige mogelijkheden
Wanneer uw doelgroep bestaat uit mannen tussen de 25 en 44 jaar (demografisch) die veel De Telegraaf online (plaatsing) lezen en houden van auto’s (interessecategorie) kunnen we deze speciefieke groep alleen banners vertonen. Hierdoor wordt bij uw doelgroep bewustwording voor uw product of dienst gecreëerd.