Conversie optimalisatie
= meer rendement

Wanneer u meer rendement wilt uit uw online business moet u conversies optimaliseren. Dit kan door uw website of uw marketingmix te verbeteren. Met beide als doelstelling dat u meer rendement uit uw marketingbudget haalt. Tijdens het optimalisatie proces is het belangrijk dat u beslissingen maakt gebaseerd op overzicht en data. Lees hier hoe u kansen en mogelijkheden kunt gaan benutten!

Onderdelen van Conversie optimalisatie:

Conversie optimalisatie_website-analyse

Website analyse
Stap 1 naar het verbeteren van de online marketing prestaties.

Met web analyse krijgt u inzicht in de kansen
en mogelijkheden van uw website en marketingaanpak.

vinkje-small-gaKansen voor uw website

vinkje-small-ga-02Kansen voor uw marketingmix

vinkje-small-ga-02Kansen voor uw reclameboodschap

Meer website analyse info
Conversie optimalisatie_Website-testen

Website testen
Stap 2 test pagina’s op vorm en inhoud.

De communicatie en het rendement verbetert aan de hand
van de meest waardevolle feedback: die van uw bezoekers.

vinkje-small-gaBetere landingspagina’s

vinkje-small-ga-02Betere route van bezoek naar conversie

vinkje-small-gaFeedback van uw bezoekers

Meer website testen info

Conversie optimalisatie is voor iedereen!

Elke persoon en afdeling in uw bedrijf heeft een rol binnen conversie optimalisatie.
Van groots belang dat er goed samengewerkt wordt tussen de verschillende mensen en afdelingen.
Hieronder een paar voorbeelden van die verschillende rollen:

Directeur

De taak van de directeur is overzicht hebben over welke vraagstukken er spelen en zijn afdelingen voorzien van de gewenste middelen om onderdelen te optimaliseren. Hij creëert de randvoorwaarden voor succes.

Marketeer

De taak van de marketeer is om de uitingen en kanalen die worden ingezet te optimaliseren. Hij doet dit door de uitingen, kanalen en onderdelen van de website te testen. Zijn doelstelling is om de winst te maximaliseren.

Webmaster

De webmaster zorgt voor een flexibele omgeving waarin snel geschakeld kan worden met pagina’s en functionaliteiten. Samen met de web analyst zorgt hij ervoor dat de website goed meetbaar is.

Content schrijver

De content schrijver verbetert samen met de marketeer de uitingen en tekst op de website. Per pagina en uiting hangt dit af van waar de doelgroep zich in het beslissingsproces bevindt. Zijn doelstelling is om de gebruiker de best mogelijke beleving dmv tekst te geven!

Aanpak

Stap 1: Inventariseren

Tijdens de inventarisatiefase stellen wij een aantal vragen. Wij zijn pas klaar als we KPI’s per onderdeel en afdeling hebben. Van hieruit gaan we door naar het meetmodel en daar op volgend het verbetermodel.

Stap 2: Meetmodel opzetten

Het meetmodel moet ingericht worden. Dit bestaat uit een aantal geavanceerde segmenten, meldingen, rapporten en dashboards. We creëren overzicht om van hieruit trends te gaan waarnemen.

Stap 3: Verbetermodel

Bij het verbetermodel wordt per afdeling aangegeven wat hun rol is op het moment dat er iets verbeterd moet gaan worden. Dit mondt uit in een procesbeschrijving waardoor alle mensen weten wat hun taak is in het optimalisatieproces.

Skatestore
Online marketing
Omzetstijging > 100%

  • Google Analytics, SEO, Google Adwords en remarketing
  • Omzetstijging van > 100%
  • Meegenomen in online marketing proces

Lees aanpak

Skatestore

Kom erachter hoe u Google Analytics kan gebruiken om beslissingen te maken!

Ontvang een gratis Google Analytics overzichtsrapport van uw website

Wat zit er in de value?

Google-Analytics-Value-Rapport