Conversie optimalisatie
= meer rendement
Wanneer u meer rendement wilt uit uw online business moet u conversies optimaliseren. Dit kan door uw website of uw marketingmix te verbeteren. Met beide als doelstelling dat u meer rendement uit uw marketingbudget haalt. Tijdens het optimalisatie proces is het belangrijk dat u beslissingen maakt gebaseerd op overzicht en data. Lees hier hoe u kansen en mogelijkheden kunt gaan benutten!
Onderdelen van Conversie optimalisatie:
Conversie optimalisatie is voor iedereen!
Elke persoon en afdeling in uw bedrijf heeft een rol binnen conversie optimalisatie.
Van groots belang dat er goed samengewerkt wordt tussen de verschillende mensen en afdelingen.
Hieronder een paar voorbeelden van die verschillende rollen:
Directeur
De taak van de directeur is overzicht hebben over welke vraagstukken er spelen en zijn afdelingen voorzien van de gewenste middelen om onderdelen te optimaliseren. Hij creëert de randvoorwaarden voor succes.
Marketeer
De taak van de marketeer is om de uitingen en kanalen die worden ingezet te optimaliseren. Hij doet dit door de uitingen, kanalen en onderdelen van de website te testen. Zijn doelstelling is om de winst te maximaliseren.
Webmaster
De webmaster zorgt voor een flexibele omgeving waarin snel geschakeld kan worden met pagina’s en functionaliteiten. Samen met de web analyst zorgt hij ervoor dat de website goed meetbaar is.
Content schrijver
De content schrijver verbetert samen met de marketeer de uitingen en tekst op de website. Per pagina en uiting hangt dit af van waar de doelgroep zich in het beslissingsproces bevindt. Zijn doelstelling is om de gebruiker de best mogelijke beleving dmv tekst te geven!
Aanpak
Stap 1: Inventariseren
Tijdens de inventarisatiefase stellen wij een aantal vragen. Wij zijn pas klaar als we KPI’s per onderdeel en afdeling hebben. Van hieruit gaan we door naar het meetmodel en daar op volgend het verbetermodel.
Stap 2: Meetmodel opzetten
Het meetmodel moet ingericht worden. Dit bestaat uit een aantal geavanceerde segmenten, meldingen, rapporten en dashboards. We creëren overzicht om van hieruit trends te gaan waarnemen.
Stap 3: Verbetermodel
Bij het verbetermodel wordt per afdeling aangegeven wat hun rol is op het moment dat er iets verbeterd moet gaan worden. Dit mondt uit in een procesbeschrijving waardoor alle mensen weten wat hun taak is in het optimalisatieproces.
Skatestore
Online marketing
Omzetstijging > 100%
- Google Analytics, SEO, Google Adwords en remarketing
- Omzetstijging van > 100%
- Meegenomen in online marketing proces
Kom erachter hoe u Google Analytics kan gebruiken om beslissingen te maken!
Ontvang een gratis Google Analytics overzichtsrapport van uw website